Veelgestelde vragen
Hier vindt u de meest efficiënte manier om een antwoord te krijgen op uw vragen. De antwoorden geven u bovendien een duidelijk beeld van ons bedrijf en de woonbranche in het algemeen.
Van bestelling tot levering
Over levertijd, wijziging of annulering
Tijdens de aankoop heeft u een levertijd afgesproken, welke ook op uw aankoopbon is genoteerd. Deze periode kunt u aanhouden. Mochten wij op de hoogte zijn van vertragingen, dan zullen wij u altijd berichten.
Op het moment dat uw meubelen beschikbaar zijn, nemen wij altijd telefonisch of schriftelijk contact met u op.
Helaas komt het wel eens voor dat een levertijd uitloopt. Dit heeft meestal te maken met een sterk toenemende vraag naar een bepaald product, waardoor een toeleverancier tijdelijk niet voldoende productiecapaciteit heeft om deze vraag op te vangen.
Op uw aankoopbon staat een vermoedelijke levertijd genoteerd. Dit is meestal tussen de 8 en 12 weken( + 2 á 3 weken in geval van zomer- of kerstvakantie ). Wanneer de levertijd wordt overschreden, krijgt Hulshoff Design Centers in eerste instantie een maand om alsnog te leveren. Dit is overeenkomstig de algemene voorwaarden (CBW ). Mocht Hulshoff Design Centers uw bestelling dan nog niet afgeleverd hebben, dan kunt u de bestelling kosteloos annuleren of een schadevergoeding vragen. Er moet dan wel sprake zijn van financiële schade als gevolg van het uitblijven van de levering, bijvoorbeeld een uitgestelde verhuizing (extra huur). De schade moet niet te voorkomen of te beperken zijn. Heeft u op basis van deze voorwaarden een gegronde reden om te reageren, dan kunt u dat schriftelijk kenbaar maken aan Hulshoff Design Centers te Voorschoten.
Als u onverwacht om bepaalde redenen de meubelen niet rond de afgesproken levertijd kunt afnemen, kunt u deze bij ons laten opslaan. Hiervoor rekenen wij in eerste instantie geen extra kosten, maar verzoeken wij u wel het volledige aankoopbedrag aan te betalen.
Alleen als de levertijd meer dan een maand uitloopt na de uiterste levertijd ( meestal 12 weken + 3 weken extra voor zomer en kerstvakantie), kunt u de aankoop kosteloos annuleren. In alle andere gevallen bent u vanaf het moment van aankoop gehouden aan de algemene voorwaarden ( CBW ) en zullen wij u 30% van het aankoopbedrag in rekening brengen. Wanneer aan u al gemeld is dat bezorging kan plaatsvinden, lopen de annuleringskosten zelfs op tot 50% van het aankoopbedrag. Een verzoek tot annulering kunt u schriftelijk kenbaar maken aan Hulshoff Design Centers te Voorschoten.
Bezorging
Over bezorging en montage
Eén werkdag voor de bezorging kunt u na 09.00 uur telefonisch informeren bij Hulshoff Design Centers 071-5617960 keuze 1, afdeling afleveringen, naar het dagdeel waarop uw meubelen worden bezorgd. Hou hiervoor uw aankoop bevestigingsnummer bij de hand!
U moet altijd direct bij aflevering aan de bezorgdienst betalen. Hiervoor heeft onze bezorgdienst een mobiele pinautomaat ter beschikking die geschikt is voor Nederlandse pinpassen. Dat is wel zo veilig en gemakkelijk. In dat geval is het wel belangrijk om te weten wat uw pinlimiet is. Standaard is dit 2.500 euro. Als er een groter bedrag moet worden gepind, kunt u de bank vragen om eenmalig uw pinlimiet te verhogen.( m.u.v. de ING ) Dit moet u wel ruim van tevoren aanvragen! Alhoewel het niet onze voorkeur geniet, kunt u ook contant betalen. Ook kunt u het bedrag enkele dagen voor aflevering per bank overmaken o.v.v. het ordernummer.
Omdat het uw woning betreft, is het ook uw verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat de plaats, waar de meubelen moeten worden neergezet, goed bereikbaar is en dat al het mogelijke wordt gedaan om een vlotte bezorging mogelijk te maken. Vervoer binnenshuis is voor risico van de klant. Dit is overeenkomstig de algemene voorwaarden ( CBW ). Mocht tijdens de bezorging blijken dat het niet binnen afzienbare tijd zonder risico van beschadiging gaat lukken, zult u nieuwe bezorg afspraak moeten maken. Indien er dan gebruik moet worden gemaakt van een takel of een verhuislift, zijn deze kosten ook voor uw rekening.
Eenvoudige montages worden direct door de bezorgdienst uitgevoerd. Indien een montage complex en/of tijdrovend is, komt later op de dag of de volgende dag onze servicedienst afmonteren. Dit wordt besproken bij het maken van de afspraak.
Hulshoff Design Centers besteedt de bezorging uit aan vakkundige eigen meubeltransporteurs, waarbij we willen zorgdragen voor een kwalitatief hoog niveau. Mocht deze dienstverlening echter niet naar tevredenheid zijn verlopen, dan vernemen wij dit graag en vragen wij u dit te melden middels ons e-mail adres info@hulshoffwonen.nl.
Onderhoud en reparatie
Onze klantenservice
In het meegeleverde onderhoudsboekje vindt u de nodige productinformatie waarin u alles kunt terugvinden.
Wanneer u vragen heeft, is het verstandig eerst de bijgevoegde productinformatie te lezen. Hierin worden de eigenschappen van diverse materialen, bekledingsstoffen en leder uitgelegd en worden eenvoudige oplossingen gegeven voor veel voorkomende vragen en problemen.
Indien u op- of aanmerkingen wilt melden, kunt u dat doen door een e-mail te sturen naar service@hulshoffwonen.nl. Als het uw probleem verduidelijkt, kunt u een digitale foto bij voegen. Wij trachten u binnen 1 week te informeren over de verdere afhandeling.
Indien het een terechte klacht is die binnen de garantie valt, dan hoeft u in het eerste jaar geen voorrijkosten te betalen. Dit is overeenkomstig de algemene voorwaarden (CBW). In alle andere gevallen zullen wij u deze kosten geheel of gedeeltelijk doorberekenen, maar niet voordat wij u hiervan op de hoogte hebben gesteld. Niettemin proberen wij de kosten zo laag mogelijk te houden voor onze klanten.
Nee, Hulshoff Design Centers dient eerst de gelegenheid te krijgen om het product te repareren of te vervangen. Dit is overeenkomstig de algemene voorwaarden (CBW). Pas wanneer dit niet mogelijk is, kunt u de aankoop kosteloos annuleren.
Nee, Hulshoff Design Centers dient eerst de gelegenheid te krijgen om het product te repareren. Dit is overeenkomstig de Algemene voorwaarden (CBW). Pas wanneer dit niet mogelijk is, kunt u redelijkerwijs onderhandelen over een eventuele korting.
Wanneer gebreken kunnen worden verholpen middels een reparatie, dan zal altijd voor deze optie gekozen worden. Dit is overeenkomstig de algemene voorwaarden (CBW). Slechts wanneer herstel niet mogelijk is, zal gekeken worden naar de optie vervanging.
Onze servicedienst zal in eerste instantie de aangegeven klacht beoordelen. Indien de klacht terecht is, zal getracht worden eventuele gebreken ter plaatse op te lossen. Wanneer hiervoor extra tijd of materialen benodigd zijn die niet voorhanden zijn, kan hij aangeven of er een vervolgafspraak gemaakt moet worden.
Eén werkdag voor het bezoek van de servicedienst kunt u telefonisch na 09.00 uur informeren naar de route tijden middels Hulshoff Design Centers 071-5617960 keuze 1 afdeling service. Hou hiervoor uw servicenummer of ordernummer bij de hand!
Dat is zeer variabel en is afhankelijk van de aard van uw klacht. Kleine onderdelen omruilen of nabestellen kan enkele weken duren, terwijl de levertijd van grote onderdelen of complete meubelen kan oplopen tot dezelfde aantal weken dat u ook op de eerste levering heeft moeten wachten. Zodra de bestelde onderdelen of meubelen kunnen worden geleverd, zullen wij direct telefonisch of schriftelijk contact met u opnemen.
Na de melding van uw klacht trachten wij u binnen 1 week te informeren over de verdere afhandeling en hoe lang dat ongeveer zal duren. Als u wilt informeren naar de status van uw klacht, dan kunt u dat telefonisch doen – tussen 09.00 en 12.30 uur – middels Hulshoff Design Centers 071-5617960 keuze 1, afdeling service ( Houdt hiervoor uw servicenummer of ordernummer bij de hand! ) of per e-mail service@hulshoffwonen.nl.
Soms kan het niet worden voorkomen dat een meubel moet worden opgehaald voor herstel. Deze periode trachten wij uiteraard zo kort mogelijk te houden. Mocht het zo zijn dat uw meubel teruggaat naar de leverancier en u deze voor langere tijd zou moeten missen, dan is het in bepaalde gevallen mogelijk om gratis een tijdelijk vervangend bruikleen meubel te krijgen. Informeer hiernaar bij het maken van de afspraak.
Dit is overeenkomstig de algemene voorwaarden (CBW).